بیش از ١٤٠٠نوجوان در مسابقۀ سیرت النبی شرکت کردند
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

بیش از ١٤٠٠نوجوان در مسابقۀ سیرت النبی شرکت کردند

شهر فراه (پژواک، ۲۶حوت٩٠): بیش از یکهزار و چهارصد نوجوان، در مسابقۀ بزرگ «سیرت النبی» در ولایت فراه شرکت کردند.

  این مسابقه، شام دیروز در شهر فراه برگزار شد و برخی از باشنده گان این ولایت، خواهان برگزاری بیشتر این چنین مسابقات جهت بلند بردن آگاهی نوجوانان و جوانان از مسائل دینی شان هستند.

 عزیزاحمد طاهری مسوول مرکز علمی فرهنگی زینة القرآن، امروز (۲۶حوت) به آژانس خبری پژواک گفت که این مسابقه برای تجلیل از پیامبر اسلام و آگاهی نوجوانان ولایت فراه با سیرت و زندگی آن حضرت (ص)، درمسجد جامع ناحيۀ چهارم شهر فراه برگزار گردیده است.

 به گفتۀ وی، در مسابقۀ ياد شده، تعداد ١٨٠٠ تن از نوجوانان ثبت نام نموده بودند؛ اما آنها بنا بر نداشتن امکانات، از تعداد ١٥٠٠ تن، امتحان اخذ کردند.

 طاهری افزود که بعد از اعلام نتیجه، برای ٢٥ تن از کسانی که نمرات بلند را از آن خود کرده اند، جوایزى نیز اهداء میگردد.

 وی خاطرنشان ساخت که برای نفر اول، یک سیت مبایل و برای متباقی؛ لباس، کتاب و قرطاسیۀ مکتب داده میشود.

 وی افزود که این مسابقه، بین شاگردان صنوف پنجم الی دوازدهم مکاتب ولایت فراه برگزار گردیده و تصمیم دارند که چنین مسابقه اى را برای دختران نوجوان نیز ترتیب دهند.

 مولوی احمد یکتن از علمای ولایت فراه و از ناظرین این مسابقه، در گفتگو با پژواک راه اندازی همچو برنامه ها را برای به بار آوردن نوجوانان با روحیۀ دینی و انکشاف و توسعۀ دین مبين اسلام مفید دانست.

 وى گفت که در مسابقات قبلی، تعداد کمتری اشتراک داشتند؛ اما در هرمسابقه تعداد علاقمندان افزوده میشود، که در مسابقۀ متذکره تعداد ١٥٠٠ تن اشتراک کرده بودند.

 موصوف اظهار داشت که سوالات این مسابقه، در ارتباط به زندگی وسيرۀ مبارک حضرت محمد (ص) طراحی شده و در اختیار اشتراک کننده گان قرار داده شده بود.

 عبدالصبور حسینی متعلم صنف هشتم مکتب متوسطه ابونصر فراهی که در این  مسابقه شرکت کرده بود، با اظهار خرسندى از برگزارى مسابقات به پژواک گفت: «برای آمادگی در این مسابقه، مطالب بسیار مفیدی را در مورد زندگانی و سیرت پیامبر اسلام (ص) و خلفای راشدین آموخته است.»

 وى افزود که راه اندازى همچو مسابقات، براى تشويق نسل جوان به آموختن علوم دينى، بسيار مفيد است و به همین خاطر خواهان برگزاری بیشتر اینگونه مسابقات شد.

 عصمت الله ٤٢ ساله باشندۀ قریه نوبهار ولسوالی پشت رود ولایت فراه، که پسر ١٢ ساله اش را به این مسابقه همراهی میکرد، با ابراز خرسندی از برگزاری اینچنین مسابقات، به پژواک گفت: «پسرم سال قبل نیز در یک مسابقۀ دینی (فقه اسلامی) اشتراک کرد؛ بعد از آن رویه و اخلاقش در خانواده و همصنفى هايش بسیار نیک شده است.»

 وی از مسوولین خواست تا اینگونه مسابقات را بیشتر از گذشته برگزار کنند تا در رهنمود جوانان و نوجوانان این ولایت مفید واقع شود.

 موصوف افزود: «چنین مسابقاتی برای خواهران نیز باید برگزار گردد.»

 به باور عصمت الله، اکثر خانمهایی که در خانه هستند، از مسائل دینی آگاهی ندارند و از همین خاطر، دنبال خرافات میروند و کارهایی را انجام میدهند که منجر به گناه میشود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب